gay sohbetgay arkadaşlık siteleriLgbt farkındalıkTrans farkındalık
DOLAR
18,6408
EURO
19,6351
ALTIN
1.075,92
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Hafif Yağmurlu
19°C
İstanbul
19°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Az Bulutlu
17°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
13°C
Salı Hafif Yağmurlu
11°C
Çarşamba Hafif Yağmurlu
15°C
Whastapp gurupları sessizce ayrılmanızı sağlayacak yeni bir özelliğe kavuşacak gibi. But madilik diye! 😅 Sanki erkek askere gidiyor da davullu zurnalı halay çekme hoşçakal partisi veriliyor. Zaten sessizce çıkmıyor muyduk guruplardan… Ne yani 200 kişinin olduğu guruptan çıkınca beliren guruptan ayrıldı bildiriminden mi rahatsız olunacak falan… Olunuyor ama Bazı Whastapp...
23.08.2022 02:46
716
Reklamlar bir ürünün veya servisin duyurulmasında kullanılan çok etkili bir yöntem. Peki bir ürün veya servis reklamlarla ihtiyaca dönüştürülebilir mi? Günümüzün en etkili ticaret yöntemlerinden biride hiç kuşkusuz ki reklam. Yani hali hazırda alacağımız şeyler vardır. Reklamlar ise bu ihtiyaçlar doğrultusunda bize alternatifleri belirler.  Durum böyle olunca reklamların kişiler üzerindeki...
11.05.2022 17:54
484
Bir oyun atalım mı? Bul beni 🤭 Mobile legends oynuyor musun? Ben ful lubunyasal bir şekilde oynuyorum. Üstelik but leçovari bir kahramanla oynuyorum. Üstelik iyi de oynuyorum. Kahramanım da Xborg… Ona aşığım desem yeridir. Oyuna ilk başladığımda Balmond ile oynuyordum ama sonradan Xborg ile oynamaya başladım. Balmond ile oynarken başka...
18.04.2022 21:23
446
Hey merhaba, Hikayeler özelliği blogumuzda şu an deneysel bir eklenti. Daha iyi neler yapabileceğimizi öğrenene kadar hali hazırdaki blog yazılarımız ve görsellerle yaptığımız bu ikinci hikayeye bir bak. Bu tür hikayeler oluştururken görsellerin telif hakkını sorunun olmaması gerektiği için görsel bulmak biraz sıkıntı 🙂 Zamanla neler yaptığımızı görmek için bloga...
24.09.2021 10:36
1331

Casus oyuncaklar – Cayla bebek onlardan bir tanesi!

Casus oyuncaklar – Cayla bebek onlardan bir tanesi!
20.02.2021 19:56
380
A+
A-

Casus Oyuncak Bebek Cayla

Teknoloji hızla gelişiyor. Ve teknolojinin can damarı olan internet alt yapısı ve internet uygulamaları da sürekli gelişiyor. Ve bu durum bir gün önüne geçilemeyecek kadar tehlikeli olabilir.

Hepimizin evinde telefon ve dahi bir sürü kablosuz iletişime geçebilen cihazlar var. Yakın zamanda piyasaya sürülen bir oyuncak bebek ve bebeğe entegre edilmiş üstündeki teknolojiye istinaden bir haber ortaya çıktı. Bebeğin içindeki kablosuz iletişim kurabilen bir alet. Muhtemelen çocuk gelişimi için düşünülmüş tasarlanmış ve hatta uygulama marketlerinden uygulamasını indirmeniz gereken bir oyuncak da olabilir 🙂 Asıl habere konu olmasını sağlayan şey ise üstünde minik bir kamera ve hoparlör de olan bu bebeğin kablosuz ağlara girebilen hackerlar tarafından hacklenmesi meselesi. İş güç kalmadı bu bebeğe kaldılar. Bu oyuncak bebeği ve üstündeki cihazı hacklemek istemelerinin ardındaki sebep ne olabilir ki ? Ulan çocuklardan ne istiyorsunuz ki diye düşünüyor insan. E tabi burada asıl hedef çocuklar değil. Düşünsenize bu bir ve dinleme cihazı. Bu cihazların olduğu evler risk altında 🙂 

Özel hayatlarımız tehlikede mi ?

Aslında bu sorunun cevabı hem evet hem hayır. Yani özel hayatınız tehlikede 🙂 İllegal bir şey yapmıyorsanız sıkıntı yok zaten, bırakın dinlesinler. Bundan korkacak olan da korkutan da onlar. Ama onlar kim ? Onlar tabii ki de kötü niyetli bazı uzman kullanıcılar 🙂 Çünkü başkalarının eline geçmesini istemediğiniz resimleriniz videolarımız cep telefonlarımızda. Ha bu arada, aslında kişisel bilgilerinizi paylaşmayı fotoğraflarınızı saklı tuttuğunuz yerde tutmak için aslında en başta kabul ettiniz. Yani teorik olarak resimler sizin değil onları saklı tutmayı tercih ettiğiniz bulut sunucunun sahiplerine ait 🙂 Ama bizler bu dev isimlere ve uygulamalarına güveniyoruz. Zaten bu kişiler hacker değildir rahat olun. Ve haklarımız yasalarla korunuyor. Ancak olayların kötü olan tarafı bu kişilerin erişim bilgilerimize ulaşabilmesi ihtimali.

Evinizde o bebekten yoksa şanslısınız diyebilir miyiz?

Hayır değilsiniz. Zaten şansınız o bebeğe kalmadı 🙂 o bebekten önce hacklenme ihtimali çok daha fazla olan elinizdeki akıllı telefonlar tabletler akıllı televizyonlar var, Ve daha sonrada nesnelerin interneti dediğimiz akıllı ev aletleri olabilir. Ancak asıl sorun şu ki, Cayla bebeğin üzerindeki mekanizma güvenlik açığı yüksek risk barındıran basit bir sistemden oluşuyor. Habere konu olmasının sebebi de zaten bu. Ancak dijital ortamda güvenlik olgusu esneyebilir. No system is safe diye bir söyleyiş vardır. Yani hiç bir sistem güveni değildir. 

Hepimizn evinde ailelerimizin fotoğraflarının olduğu büyük fotoğraf albümlerini bir düşünün. Bunların hacklenmesi mümkün mü? Tabii ki de değil. Ancak sanal ortamda o albümde sakladığımız resimlerden çok daha fazlası buluttaki albümlerimizde. Aslında mobil cihazlarımızın hacklenmesi meselesi çok uzak bir ihtimal. Bu durumlar genel de kim olduğunuz ve kimin tarafından hacklenmek istediğinize göre değişebilse de, dijital aletlerimizin, özellikle cep telefonlarımızın yüksek güvenlik ileri teknolojilerle üretildiğini ce korunduğunu bilmek de fayda var. Ancak üreticiler yüklediğiniz uygulamalar veya üçüncü parti yazılımlar için her daim dikkatli olmamız gerektiğinin altını çizerek riskli  durumlarda sorumluluk almazlar çünkü çok spesifik bir uygulamayı cihazınıza indirirseniz ve özellikle de indirdiğiniz kaynak güvenilir değilse risk altında sayılırsınız.  

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.